Use of delivery service apps in newly created gastronomicmicroenterprises in Mexico City
DOI:
https://doi.org/10.24275//uam/xoc/dcsh/rayo/2020v23n44/ArellanoKeywords:
Microenterprises, restaurants, appsAbstract
The microenterprises in Mexico are those with less than 10 workers, they represent more than 90% of the business sector and constitute an important source of employment and GDP. Despite this, their annual progress is very low, since they face both financial problems and their structure. Restaurants are an important part of these microenterprises and they exist in great variety in Mexico. The objective of the research was to examine the use perceived by the restaurant microenterprises with less than six months in operation for the use of delivery service apps and detect their facilitators and inhibitors. The methodology used was a descriptive qualitative research. First of all, a bibliographical investigation was carried out on the subject and then 10 interviews to restaurant micro-entrepreneurs with less than six months in operation to know their perception of use of delivery service apps. The results showed that the first obstacle to use as operator of these applications is the high price of commissions, since they are seen as a useful tool to increase sales and publicize their products.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Es responsabilidad de los autores garantizar que los manuscritos enviados a Administración y Organizaciones sean originales, que no hayan sido publicados y no estén considerados para su publicación en otra revista. Como parte de una política de la revista, todos los manuscritos recibidos serán sometidos al software iThenticatev para identificar que las fuentes utilizadas fueron citadas de manera correcta y asegurar que los artículos sean originales e inéditos, aquellos artículos que tengan párrafos clonados de otras fuentes no continuarán con el proceso de dictaminación.
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (1) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (2) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (3) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Accepted 2020-05-12
Published 2020-05-12