The shopping centers in a postmodern society:empirical evidence in Ciudad Juarez

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24275//uam/xoc/dcsh/rayo/2019v22n42/Reyes

Keywords:

behavior, consumer, shopping centers

Abstract

The study addresses from the field of management the perception of the experience of consumers in shopping centers in Ciudad Juarez, the objective was to determine their behavior and the factors that motivate him to visit. The type of research was descriptive, transversal, non-experimental with quantitative method and survey technique for data collection. This survey includes both internal and external effects, the separation of the study was carried out in three areas: parking, internal premises and the mall in its entirety. The study space was in the border community of Ciudad Juárez, Mexico. For the statistical analysis the relation of variables with data mining was used. The results showed that the study segment (25-29 years) has diversified interests when buying, eating and socializing, and the main reasons for visiting the malls are cinema and food consumption.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Aida Yarira Reyes Escalante, Dra, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez

Aida Yarira Reyes Escalante es Doctora en Ciencias Administrativas por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Profesora en la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, adscrita al Departamento de Ciencias Administrativas en el Instituto de Ciencias Sociales y Administración (ICSA), Ave. Colegio Militar y Ave. Universidad s/n, Zona Chamizal. Correo electrónico: aida.reyes@uacj.mx

Fany Thelma Solís Rodríguez, Dra, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez

Fany Thelma Solís Rodríguez es Doctora en Ciencias Sociales con terminal en Desarrollo Regional por la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez. Profesora en la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, adscrita al Departamento de Ciencias Administrativas en la División Multidisciplinaria en Ciudad Universitaria, Calle José de Jesús Macías Delgado, No. 18100, Cd. Juárez, Chihuahua, México. Correo electrónico:  fany.solis@uacj.mx

Sara Idaly Gallegos Ibarra, Lic, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez

Sara Idaly Gallegos Ibarra es egresada del programa de Licenciatura en Administración de Empresas del Instituto de Ciencias Sociales y Administración por la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, Calle José de Jesús Macías Delgado No. 18100 Cd. Juárez, Chihuahua, México. Correo electrónico: al133034@alumnos.uacj.mx

Published

2019-07-15

How to Cite

Reyes Escalante, A. Y., Solís Rodríguez, F. T., & Gallegos Ibarra, S. I. (2019). The shopping centers in a postmodern society:empirical evidence in Ciudad Juarez. Administración Y Organizaciones, 22(42), 21–38. https://doi.org/10.24275//uam/xoc/dcsh/rayo/2019v22n42/Reyes
Received 2019-05-24
Accepted 2019-07-09
Published 2019-07-15

Most read articles by the same author(s)